eliseahlgrenolsson

Alla inlägg under februari 2012

Av Elise Ahlgren Olsson - 12 februari 2012 18:09

Jag blir så trött. Så extremt trött på personer man tror att man kan lita på som i slutändan hugger en i ryggen. De som lovat saker som de sedan inte håller. De som tror att de kan hålla hemligheter fast de inte kan. Jag har blivit sviken sååå många gånger, av olika personer med olika skäl, och nu har jag bestämt mig. Jag ska sluta förlåta. Jag ska sluta vara svag och tro att jag behöver "vänner" som dom. Jag ska låta dom vara, inte lita på dem och inte låta dom få mig falla.

Senast i fredags så blev jag sviken, av en person jag trodde att jag kunde lita på, men nej. Nu försöker hon få mig att förlåta henne, men nej,jag gör det inte. Jag orkar inte ha sånna falska personer i mitt liv, jag orkar inte det. Jag kämpar varje dag med att försöka bygga upp mig själv, och efter varje sådant här svek så rasar en bit av mitt bygge. Det är som att bygga ett torn. Man bygger och bygger tills där kommer en jordbävning. Då rasar vissa bitar ner, och man får börja om igen och bygga upp tornet. Två gånger har jag varit nere på bottnen, ända där nere där allt är svart och ingen lycka finns. Jag vill inte falla ner dit igen, därför gör jag som jag gör. 


Så, ni där ute som brukar vara falska och gå bakom ryggen, sluta upp med det. Tillslut kommer ni inte ha några vänner kvar, och då kommer ni står där, helt ensamma. Tänk innan ni säger saker, oavsett vem det är ni pratar med. För ert eget bästa.


Puss,   

Av Elise Ahlgren Olsson - 12 februari 2012 16:18

Men hej. Nu sitter jag och lyssnar på Louis från 1D på radio, han snackar live i en hel timme. Vill du lyssna gör du det här: http://icy-e-03.sharp-stream.com/hits.mp3


Är hemma hos mamma nu. Sen jag kom har jag inte gjort så mycket, småspelat lite på min gitarr och vikt in lite rena kläder i min garderob. 


Hörs senare, små fina barn. Massor av mjukiskramar,   

Av Elise Ahlgren Olsson - 12 februari 2012 13:22

Hellu. Sitter här i min säng och borde egentligen städa mitt rum och packa, men gör allt för att skjuta på det. Det så tråkigt ju .-.


Ska snart åkis till mammis, fast egentligen vill jag ut och åka pulka och känna mig som ett barn i sina bästa dagar. Kanske kasta lite snöbollar och bli mulad lite också. Det skulle varit underbart. Dock hittar jag inte mina vinterskor, förmodligen är de hos mamma.


Drömde en väldigt konstig dröm i natt också, orkar inte skriva den. Men jag dog i alla fall. Men jag gick fortfarande i skolan, men var inte hemma. I drömmen så besökte jag min egen grav och såg min familj gråta över mig. Det fick mig att tänka på hur underbar min familj är, och hur mycket jag inte vill svika dom. Jag vill alltid vara till lags med dom och inte bråka, men ibland är det svårt. Jag försöker verkligen att inte prata så bitchigt med min syster, som hon påstår att jag gör, men det är inte så lätt. Älskar dom, i alla fall. Så otroligt mycket.


Nu måste jag börja med mitt dagsprojekt. Ni får ha det bra, så hörs vi senare. Styrkekramar,     

Av Elise Ahlgren Olsson - 11 februari 2012 23:35

Mihi, har haft en underbar dag med två underbara små flickor idag ju. Vi hade lite 'överkul' så vi spelade in en video, så enjoy! (Mobba inte de ställena när jag failar totalt eller så, för jag gör det typ.. Åttahundrafemtiotolv gånger .-.)


Godnattpussar och bamsekramar från mig till dig,   

Av Elise Ahlgren Olsson - 11 februari 2012 17:28

Blubb. Nu sitter jag här i Claras säng med hennes dator och försöker få henne att komma ihåg vem Queen är, dock går det inte jättebra... Ska snart hem och äta, sen ska jag hit igen. Blir nog att titta på någon film eller så. Har haft det underbart myys på Center Syd. Tack för dagen, underbara små flickor. Jag älskar er!


Imorgon ska jag åka till mamma, så det blir att packa och städa. kommer antagligen vara sjukt oaktiv också, så räkna inte med att jag kommer blogga så mycket.


Bamsekramar,   

Av Elise Ahlgren Olsson - 11 februari 2012 10:57

BLÖÖÖRHHG, jag.är.jätte.speedad Möhöhöhöhöhö. Men ja, jag ska försöka skriva något...


Nu ska jag typ städa snabbt som tusan, innan jag fixar mig ännu snabbare och sedan ännu snabbare än det sticker till ClaraFina. Vi ska till Center Syd idag med Michelle, det kommer bli underbart myys. Vi ska typ gå omkring och sätta oss ner och fika o så. Kommer bli toppen! (Y)


Men nu ska jag städa lite. Hörs senare, puss   

Av Elise Ahlgren Olsson - 9 februari 2012 21:39

Nu så blir det att hoppa ner i sängen med en engelsk bok framför ögonen. Måste läsa klart de 20 sidorna tills imorgon, annars kan jag räkna med halshuggning av lärarna. 


Skolan idag var helt okej. Först hade vi bild. Bildläraren var sjuk och vi hade typ ingen lärare, trots det så var det förvånandsvert lugnt. Inte kaozz i alla fall. Sen hade vi So, jag fortsatte med min Keynote om modet på 1800-talet och framåt. Om jag ska vara ärligt så är det faktiskt ett av de mest intressanta ämnen jag någonsin kommer läsa om, tror jag. Om man inte har något för sig på sportlovet så tycker jag definitivt att man ska läsa boken "Krinoliner, korsetter och möss i peruken" och verkligen tänka på texten. Det är helt ofattbart att kvinnorna ville komma ner till 40 cm i midjan. Större delen av spansklektionen hade vi ingen lärare heller, han skulle på något möte. Inte många av folket i min spanskgrupp gjorde nog det de skulle, utan det blev nog en hel del spelande. Jag knacklade mig igenom tre sidor av en spanskbok som jag förväntas läsa. Dock är den väldigt svår, men lite utmaningar skadar inte. 

På svenskan fortsatte vi med våra manus till radioprogrammet som ska vara klart imorgon. Sådär på rak arm kan jag ju säga tt min grupp är långt ifrån klara. Men ja... 

Imorgon ska jag fortsätta på min klänning, som har lite 1800-tals stuk över sig. Hoppas verkligen att den blir som jag tänkt mig (Inte för att jag tror det, men man kan ju alltid hoppas?!)


Så... Hoppas att ni har haft en bra vecka (Än så länge) Massor av godnattpussar och godnattkramar på er,  


   

Av Elise Ahlgren Olsson - 7 februari 2012 22:15

Merci my little way of saying thanks, merci for being you. MEN HEJ, SÖTA SMÅ LÄSARE. Idag så ska jag bara... Skriva lite flumflum, eftersom att jag är trött som... JAG VET INTE VAD! :DDD Nämen, jag har spanskprov imorgon, och jag kan det knappt inte det som man ska kunna. MENMENMEN, jag kommer se ut som en... Nörd (No offence till er som anser er som nördar) Jag kommer dö om jag får under 2/3 rätt. Vissa anser nog att jag har alldeles för höga krav på mig själv, men jag tycke bara att det är bra. Jag klarar av pressen (Okejdå, jag klarar nästan alltid av pressen...) 


På eftermiddagen idag hade jag det sådär småmyys med mina underbara syskon. Vi skrattade, drack te och åt mackor. Senare stack jag ut med lite underbara människor. Vi hade kul, jag hade kul. 


Nu småkollar jag på Project Runway, ett faktiskt väldigt underhållande program, rekomenderas starkt. Det var säsongsstart idag, med dubbelavsnitt. Missade man det kan man kolla på Tv3play. 


Trött som jag är ska jag hoppa i säng nu, kanske kolla lite mer på PR, men jag orkar antagligen inte titta mer än... Tio minuter?!


Trettioelva bamsekramar och massor av läppstiftsröda kyssar,  


   

Presentation


Cool brud på 16 vintrar. Thats all I have to say.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Blogkeen

Blogkeen

eliseahlgrenolsson

Bloglovin


Ovido - Quiz & Flashcards