eliseahlgrenolsson

Alla inlägg under juni 2012

Av Elise Ahlgren Olsson - 29 juni 2012 15:50

Sveriges väder är helt.. hmm??? DÅLIGT!? seriöst. Det är liksom 29Juni idag, sommarlov och det ska föreställa sommar? Det regnar och det är molnigt. Precis det vädret vi bad om?  Nää, men nu ska vi inte deppa. Det har börjat sluta regna nu, så då får vi ut med grillen snabbt och grilla vår mat sen får vi sitta inne och äta^^ Hihi. I går var jag och badade, som jag sa :) Det var mega skönt och vädret var helt underbart. Kunde inte bli bättre! :) Ni får ha det bra så hörs vi sen! :)

kram

Åt faktiskt hallon igårrrr   



Av Elise Ahlgren Olsson - 28 juni 2012 11:49

Hej hej på er!

Idag är vädret SUPER! älska dagen asså! Ska åka iväg och bada idag också, vilket kommer bli väldans mysigt! Ska försöka få min hund att bada också.. (jag badar i en sjö) ^^ Jag har även idag snacka med Elise på skype. Dock kunde hon inte snacka men jag kunde prata så hörde hon mig så skrev hon när hon svarade^^ Det var jätte kul att se henne, har inte sett henne på länge nu!   Japp japp. Vi hörs senare!

Kram

Av Elise Ahlgren Olsson - 28 juni 2012 07:54

Thailand. Finfina Thailand. Det är torsdag (om ni inte visste det alltså), klockan är 11:37 när jag skriver detta. Solen skiner, men jag sitter i skuggan. Poolen breder ut sig framför mig, turkos och livlös. Vid kanten leker min lillasyster med en nyfunnen vän. Solande människor ligger med böcker och hörlurar på solstolarna. Tystnad. Allt är så tyst. Nästan. Bara några enstaka konversationer bryter tystnaden, då och då hörs fågelkvitter. Idag är det mindre varmt, ca 33 grader. Moln syns på himlen, som om vädret har fått för sig att spegla mina känslor. Det känns molnigt inom mig. Jag längtar hem. Inte det att jag inte gillar vädret, badet, maten eller något av det, jag saknar personer hemma i Sverige. Alldeles för mycket. Vi har varit här i en vecka och en dag. På söndag ska vi åka vidare, stanna där i fem dagar och sen ska vi till Bangkok.åh, Bangkok. Jag ska shoppa järnet. Verkligen. Tisdag, klockan 09:58. Gunnesbo tågstation. Tåget lämnar perrongen. Tåget som ska till Danmark, Kastrup. Ca 12:00. Kastrup.Om ungefär två timmar sitter jag på ett flygplan. Flygplanet som ska ta mig till Thailand.Lunchen vi sitter i är nog Thailand. Finfina Thailand. Det är torsdag (om ni inte visste det alltså), klockan är 11:37 när jag skriver detta. Solen skiner, men jag sitter i skuggan. Poolen breder ut sig framför mig, turkos och livlös. Vid kanten leker min lillasyster med en nyfunnen vän. Solande människor ligger med böcker och hörlurar på solstolarna. Tystnad. Allt är så tyst. Nästan. Bara några enstaka konversationer bryter tystnaden, då och då hörs fågelkvitter. Idag är det mindre varmt, ca 33 grader. Moln syns på himlen, som om vädret har fått för sig att spegla mina känslor. Det känns molnigt inom mig. Jag längtar hem. Inte det att jag inte gillar vädret, badet, maten eller något av det, jag saknar personer hemma i Sverige. Alldeles för mycket. Vi har varit här i en vecka och en dag. På söndag ska vi åka vidare, stanna där i fem dagar och sen ska vi till Bangkok.åh, Bangkok. Jag ska shoppa järnet. Verkligen. Tisdag, klockan 09:58. Gunnesbo tågstation. Tåget lämnar perrongen. Tåget som ska till Danmark, Kastrup. Ca 12:00. Kastrup.Om ungefär två timmar sitter jag på ett flygplan. Flygplanet som ska ta mig till Thailand.Lunchen vi sitter i är nog avsedd för vuxna. Här sitter personer (främst män) i formella kläder och skriver på ipads och datorer. Varför sitter vi här? Har inte fått panik över flygfärdig än, men det kommer väl antar jag. Åh, måste tänka på något annat.På flygplanet, ca 14:00.Usch, paniken kommer krypande och gör det svårt att tänka. Det är ju ett jättestort flygplan. Man sitter 3 4 3. Jag sitter i mitten på ett tresäte. Bara åsynen på flygplanet gjorde det svårt att andas, började nästan gråta. (jag vet, det låter som om jag är ett litet barn som inte vet bättre, men jag har varit rädd för att flyga i hela mitt liv). Det skulle inte förnya mig om vi kraschar. luften.Starten gick bra. Har två skrikande barn nära mig. Hoppas att dom somnar. Eller håller käften. Flygvärdinnorna ser sura ut. Hoppas att dom mjuknar.Flygplanet, ca 19:30.Det är mörkt. Och kallt. Och varmt. Och dansk cola är mycket sötare än svensk. Jag lovar. Den är nästintill äcklig. Alldeles för söt.usch vad jag klagar.Kollade på Sandor//slash//Ida innan. Riktigt bra. Som en stjärnhimlen. Ja, fast på fel håll. Om man kollar ner är de fullt av ljus. Tänker man mer på kvällen? Jag måste göra det.Flyget, svensk tid 00:00, thailändsk tid 05:00Usch och fy. Hur ska man kunna sova här? Emellanåt kan jag knappt andas, vet inte varför. Är i alla fall sjukt sliten. Har sovit Max en timme. Förjävligt faktiskt. Än så länge har jag varit uppe i 16 timmar. När vi landat kommer vingård vänta i tre timmar på nästa flygplan. Ska försöka sova då. Bankoks flygplats, gate B3 klockan 08:00 (03:00)Konstigt nog är jag inte trött. Det borde jag vara. Jag borde vilja sova. Har varit uppe i 19 timmar nu. Här ska vi vänta i ungefär en timme till, flyga i en timme, åka buss till hamnen, ta en båt, sen taxi till hotellet. Det blev strul med biljetterna innan. Pappa hade betalat med ett MasterCard han inte längre har kvar. Därför fick vi interna med dom biljetterna. Jag och Sofie satte oss och väntade medan dom andra gick och bokade om dom. Efter ett tag kom axel tillbaka och sa att de inte gick och att vi skulle få sova på flygplatsen. Sofie blev förbannad. Som tur var skojade han bara...I bussen, 11:00? (06:00)Det första som slår mig när vi kommer ut från flygplatsen (som man för övrigt inte får ta kort på. Den är militärövervakad) är hur varmt det är. Vi hoppar på en buss som ska ta oss till hamnen. Vägkanten pryds av fallfärdiga hus. Det är verkligen så illa som man tänker sig att det ska vara i fattiga områden (om inte värre). Överallt sitter bilder uppsatta på deras kung. Undrar vad de skulle göra med mig om jag gick fram och rev ner den?!Vinåker förbi ett dagis, alla barnen (bara flickor) har likadana kläder och håruppsättningar. Bildelar, motorcyklar, frukter och blommor säljs överallt. Det finns inga tvärgator, bara en ända stor huvudgata. Bensinstationer finns här också massor av.Många hus har bara plåttak, utanför hänger kläder upphängda på linor. Vi kör förbi en länga av plåt, som jag sedan inser är ett hus. Där är sker femtio meter långt och uppdelat i två delar. Hur många familjer bor där?En moped kör förbi, fyra stycken satt på den. Två vuxna och två barn. Ingen hade hjälm. Det här är verkligen inget turistställe. Hit vill dom inte ha besökare. Det dom skäms över. Husen är så smutsiga. Det är knappt ett enda rent hus man ser. Fasaderna är missfärgade av mögel (?!) och mossa (finns det ens mossa i Thailand?) Då och då dyker det upp ett påkostat hus. Det har höga järnstaket runt tomterna. Vissa har till och med vakter. Vad ska detta tjäna till? Är personerna politiskt aktiva, eller kanske anhängare till kungen?Bussfären fortsätter. Båtfärden ta över, sedan en skumpig bilfärd. Detta är inget jag lägger på minnet. Allting passerar. Hotellet är fint. Vi badar direkt. Nu har vi varit här ett tag. Jag börjar tröttna. Shoppat har jag gjort. Ett linne, två kepsar och en klänning. Och sen krimskrams. Sånt man inte behöver. Massage har jag också tagit, två gånger, senaste gången igår. Det är så avslappnande. Underbart helt enkelt. Det fr en att tänka på andra saker så länge.Detta här första gången jag har haft tillräckligt bra internet för att kunna blogga. Kommer nog inte blogga förens Bankok, så vänta er inget från min sida. Dock göt Sanna ett toppenbra jobb, hon är bäst! Massor av varma kramar från andra sidan av jordklotet. //Elise

Av Elise Ahlgren Olsson - 27 juni 2012 18:34

Har faktiskt varit rätt så underbart väder idag. Inte FÖR varmt men inte regn, alltså perfekt. Men i morgon vill jag ha varmt för då ska jag förmodligen åka och bada  Jätte kuuuuul, älskar att bada. Påtal om att bada. Elise, min lilla söta Elise, hon badar väl en maaaassssooorrrr nu i Thailand.. lyllos!! Men det förtjänar hon så väl! :)

Vi höres! :)

 

Av Elise Ahlgren Olsson - 26 juni 2012 17:57

Sitter och skypar med Nanne nu. Typ exakt den person som kan muntra upp mig om man har tråkigt  Annars då? Hur är det med er? Allt är bra här, förutom vädret som förtillfället suger!   haha aa men enligt tidningen så skulle det bli fint väder i morgon och då får vi väl hoppas på det! ^^

Hörs.

kram

Av Elise Ahlgren Olsson - 25 juni 2012 15:14

Idag är det en sån typisk slappe dag. För att regnet bara öser ner. Vart tog sommaren vägen? Ish ish. I alla fall så ska jag inte göra så mycket idag. Försöka läsa ut en bok som allddriigg tar slut   Hah. 

Vi hörs sen.

 

Elise har lagt ut bilden innan, men jag var bara tvungen att lägga upp den igen för hon är verkligen söt!!  

Av Elise Ahlgren Olsson - 24 juni 2012 23:38

Tjenare. Sorry för sena inlägget!

Idag har jag varit och shoppat lite. Har handlat lite mascara, Body wash, nagellack och lite kläder..   Ska snart hoppa i säng för jag är verkligen trött. Hoppas ni haft en underbar dag. Vi hörs i morgon.

Kram

Av Elise Ahlgren Olsson - 23 juni 2012 21:49

Amen hallå!

Sitter och kollar på Fast and furious 5 och jag kan säga att den filmen är den bästa jag någonsin sett! Rekomenderar jag! 

Hörs!  

/Sanna

 

Bild från ''we<3it''

Presentation


Cool brud på 16 vintrar. Thats all I have to say.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Blogkeen

Blogkeen

eliseahlgrenolsson

Bloglovin


Ovido - Quiz & Flashcards