eliseahlgrenolsson

Alla inlägg under februari 2012

Av Elise Ahlgren Olsson - 23 februari 2012 15:44

Sitter och håller på med mitt lilla projekt. Tänkte färglägga bilderna lite smått så att dom får lite mer djup. Eftersom att vi inte har en färgskrivare så är alla bilderna svartvita, men det går ju så också. Tänkte bli klar med detta idag, så att mitt rum blir lite mer pimp...


Det är torsdag idag. Alltså en vardag kvar av lovet. Sen helgen. Sen skola. Ändå ganska skönt. Jag har liksom ingen struktur på mina dagar nu. Det är mer att gå upp och sitta vid datorn. Blogga. Äta. Gå en runda. Spela lite gitarr. Lyssna på massor med musik. Visserligen är det väldigt mysigt, men jag tröttnar på det, riktigt mycket. 


Blir nog att åka till Nova (köpcentrum i Lund) med mamma i kväll. Har presentkort och skulle verkligen behöva en ny klänning eller midjekjol eller ett par snygga byxor. Vill ha ett par riktigt tajata, rutiga jeans. Det skulle inte sitta fel eftersom att jag spräckte mina andra rutiga jeans. (Duuh, dom var gamla, urtvättade och för små. Så skulle jag ha tights under dem, ingen bra idé) 


Puss och kram från mig till er,   

Av Elise Ahlgren Olsson - 23 februari 2012 13:05

Såå, nu är det färgat. Blev inte så rött som jag trodde att det skulle bli, men blev nöjd ändå. Det blev nästan kastanjebrunt! 

 

Av Elise Ahlgren Olsson - 23 februari 2012 12:04

Sitter här oh bloggar i all hast med hårfrg i håret. Äntligen blev det av. Är riktigt glad. Hoppas att det blir bra, men blir det inte bra får jag göra det till något bra! :D


Syster har suttit och skrivit ut en massa finfina bilder som jag ska sätta upp på mitt rum, precis innanför dörren. Det är allt från gulliga bilder, till 1D till Justin Bieber. Kommer bli toppenfint hoppas jag. Kommer nog bilder sen, så att ni får se hur det blir.


Måste springa till duschen och skölja ur färgen. En kindpuss i all hast,   

Av Elise Ahlgren Olsson - 23 februari 2012 10:03

Usch ja, boken är slut. Jag båda hatar och älskar det, för man vill verkligen börja läsa nästa bok i serien, och det är på direkten. Men nu är det ju så att jag inte har den boken hemma, så därför hatar jag det. Det var verkligen ett sjukt gulligt slut. Så nu har jag bestämt mig för att cykla till biblioteket efter jag har färgat håret. Har dom inte boken kommer jag typ lägga mig ner på golvet och skrika (Inte bokstavligt talat då va)


Min mage kurrar som om den aldrig har sett mat, så det kanske är bäst om jag går ner och äter något innan jag svälter ihjäl. Känns lite onödigt faktsikt.


Hör senare, puss   (Ni glömmer inte tävlingen va? http://eliseahlgrenolsson.bloggplatsen.se/2012/02/22/7392896-veckans-blogg-igen/ ) 

Av Elise Ahlgren Olsson - 22 februari 2012 21:56

Nejdå, jag har lite saker jag vill framföra innan jag slutar blogga för idag.


Först och främst tänkte jag klaga på saftflaskskorkar. Dom suger, rent ut sagt. Dom är sådär små med jättemycket "ränder" på, och alltid har de klibbat fast och sitter jättehårt fast i flaskan. Innan man ens fått upp korken försvinner suget efter saft. Man blir alldeles röd i handen och får sjukt ont. 

Nu tänker ni säkert saker som "Men herregud, har hon inga muskler?" eller "Haha, patetiskt" men serri, har ni inte varit med om det själva. Ni är sådär riktigt sugna på saft, och sen får ni inte upp korken, ni försöker och försöker, och blir rödare och rödare. Men korken sitter där den sitter. Lyckligtvis fick jag upp korken ganska snabbt denna gång, och blev bara lite röd. MEN JAG TYCKER ATT DE SKA INFÖRSKAFFA BÄTTRE KORKAR.


Nu har jag bestämt mig. Resterande av min kväll kommer se ut så här: 

1. Sätta på mig myströja

2. Borsta tänder och sminka av mig

3. Hoppa ner i sängen (Ohyeah! :D )

4. Läsa klart boken

5. Kolla på The Grudge 2

6. Stänga av när det blir som läskigast

7. Försöka sova

8. Inse att jag måste kolla klart, annars kommer det kännas som om hon ligger under min säng

9. Stänga av när filmen är klar

10. Somna som en stock


Det är konstigt med mig, om jag inte kollar klart på en skräckfilm blir jag sjukt rädd och kan knappt sova, men om jag tittar klart på den, oavsett hur den slutar, så släpper jag rädslan nästan direkt. Jag har verkligen ingen aning om varför, men så är det alltid. Det är verkligen till en fördel, för vissa som jag känner kan inte sova på flera dygn efter en riktigt läskig skräckfilm. Som när vi hade tittat på Paranormal Activity 2, då var det en av mina kompisar som knappt sov på en vecka. Alldeles för gullig tös. Men ja, låter kvällen lockande? Det tycker jag i alla fall. 


Sov sött, mina sockertoppar. Kindkyss,   

Av Elise Ahlgren Olsson - 22 februari 2012 21:35

Orkade inte färga håret idag. Efter att jag hade ätit blev jag trött som en björn som egentligen ska ligga i ide. (Ha-ha. Så dålig) I alla fall så är mamma hemma imorgon, så hon hjälper mig då istället.


Känns som om jag håller på att bli sjuk. Är trött och fryser hela tiden. En påträngande huvudvärk ligger där och lurar. Näsan är emellanåt en kran och emellanåt ett stelnat tuggummi i ett nyckelhål. Känner att det är bäst att jag kommer i sängs i tid idag. Och i tid menar jag med snart. Ska bara ta mig ett stort glas saft först, och läsa klart den braiga boken eller kolla på en bra film. Får kanske bli att ta mig ner till biblioteket och se om dom har fortsättningen, för jag är totalt såld på boken. Dock har nog inte det lilla biblioteket i Sandby vad jag söker... Oavsett om boken finns eller inte ska jag vara ute ett tag. Måste få i mig mycket frisk luft, det ska tydligen hjälpa mot trötthet, men jag vet inte. I och för sig borde jag träna. Blir kanske att gå ut och pw:a en runda. Skulle verkligen behövas. Det är ju sportlov, så varför inte sporta lite. 


Äsch, nu ska ni få slippa mig för i kväll. Hoppas att ni har haft en underbar dag, och glöm inte att vara med i tävlingen. Puss och godnatt,   

Av Elise Ahlgren Olsson - 22 februari 2012 19:49



Skriv en liten kommentar för att vara med och tävla. Där kommer bli två vinnare, en som lottas ut, och en som vinner med hjälp av hur bra man skött sin blogg och hur designen ser ut osv. 

För extra chanser att vinna: Följ min blogg via bloglovin' (Ger 10 extra lotter), länka denna tävling på din blogg (Ger 5 extra lotter) 

Tävlingen avslutas på fredag (den 24/2) Lycka till! (För att se vad man vinner, klicka på bilden)


 

Av Elise Ahlgren Olsson - 22 februari 2012 19:34


(Klicka på bilden, jaoo)  

Presentation


Cool brud på 16 vintrar. Thats all I have to say.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Blogkeen

Blogkeen

eliseahlgrenolsson

Bloglovin


Ovido - Quiz & Flashcards