eliseahlgrenolsson

Alla inlägg under september 2011

Av Elise Ahlgren Olsson - 30 september 2011 19:20

Jag är überglad för att det är fredag! Skönt att kunna sova längre imorgon C:


Skolan har väl varit ganska okej idag, förutom att min Bebii inte var där...! D:


Jag tycker inte om vädret som är nu. På morgonen är det alldit svinkallt och sen under dan' blir det varmt. Ganska irriterande, för om man klär på sig vara kläder så blir man sjukt varm sen...


Idag ska vara hemma och mysa med familjen. Idol kommer vara på Tv:n och popcorn kommer att finnas på bordet. 


Hoppas att ni har haft en super dag och att ni får en underbar fredagskväll, Puss!  


   

Av Elise Ahlgren Olsson - 29 september 2011 17:51

Nej, det är varken söndag eller regn. Det är snarare trosdag och sol...


Idag i skolan har jag nog mest gått som ett spöke. Jag minns typ inte ens vad vi har gjort idag... Men en sak minns jag och det är att idrotten blevinställt p.g.a att en vikarie för en vikare var tvungen att vikariera på fritids...


Jag har ställt in mig på att det ska vara Idol idag, så fuu på tv4 om det inte är det.


Btw, kolla denna bloggen, min underbara bästis blogg. Läs och följ:

http://claracederwall.bloggplatsen.se/


Pooss!  


Btw2, Tycker ni om novellen? Ska jag fortsätta skriva? c:  

Av Elise Ahlgren Olsson - 29 september 2011 17:39

När jag vaknade i morse klockan 05.50 så var himlen rosa. Efter tio minuter vad den kolsvart, undrar varför. Antagligen är det bara nattugglor som får se en vacker himel.

Eftersom att det var typ tio grader i morse så tänkte jag att det skulle vara kallt hela dagen, därför satte jag på med en tjock stickad tröja som bara är alldeles underbar. En sak ska ni ha klart för er, det var INTE så kul att vara ute i den. Det kändes som om hela jag skulle sprängas.


 

Av Elise Ahlgren Olsson - 27 september 2011 17:41

När Alice hörde sitt namn blev hon förskräckt. Aldrig någonsin trodde hon att hon skulle få dela rum med en annan flicka. 

Under hela sin tid hon bott på barnhemmet hade hon varit ensam. Under de kalla vinternätterna var det som värst. Råttorna hade hon inget problem med, dom hade snarare blivit som hennes vänner.

En vän, det var något som Alice gärna ville ha.

Snabbt samlade hon sig och började trycka sig fram mellan alla barnen. Ingen flyttade på sig, men när hon kom fram till flickorna med de flackande blickarna flyttade dom snabbt på sig och kollade på henne med äcklade blickar. Ingen gillade Alice, och hon hade aldrig gjort något försök att närma sig någon av de andra flickorna. Hon var så rädd för att bli sviken. 



Jupp, detta är då Alice.

Av Elise Ahlgren Olsson - 26 september 2011 17:48

Idag efter skolan så stack jag hem till pappa, bara för att byta om. Sen tog jag tåget till stan, alldeles fördidigt. Jag laddade mitt busskort och strosade runt lite, men det är inte alls kul att göra det ensam. Så jag tog bussen till Gastelyckan, där min dans numera ligger. När jag kom dit insåg jag att jag var där en timme för tidigt...

Vet ni vad jag gjorde då. Jag gjorde en matteläca som jag egentligen inte behöver göra. Ganska kul ändå...


Nu börjar dansen om 12 min, jag är sjuuukt taggad 8'DDDD


Pooss,   



Wiihoo, en smått charmerande bild här ja...  

Av Elise Ahlgren Olsson - 26 september 2011 08:43

Klassråd, jag kommer dö.


Vi har typ tretusen läxor och jag orkar verkligen inte med det.


Vi ska byta platser idag, hoppas att jag kommer bredvid någon av mina Kycklingar eller någon annan rolig person. 


 

Av Elise Ahlgren Olsson - 25 september 2011 20:20

Ja, nu har man lite sådär smått söndagsångest. Att det är skola och sånt imorgon. 


Nu känner man av hösten, alla löven som dalar ner för träden och kylan. Man märkte direkt att det blev kallt när solen gick ner. 

Nu får man spendera de mörka, kalla kvällarna tillsammans med en kopp med te och en massa ljus.


Det är faktiskt ganska mysigt med höst endå.

Presentation


Cool brud på 16 vintrar. Thats all I have to say.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26 27
28
29 30
<<<
September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Blogkeen

Blogkeen

eliseahlgrenolsson

Bloglovin


Ovido - Quiz & Flashcards