eliseahlgrenolsson

Alla inlägg under februari 2012

Av Elise Ahlgren Olsson - 19 februari 2012 12:15

Är sådär väldigt morgontrött som man kan vara ibland. Har insett att jag kommer vara såååå tråkig idag, bara var hemma och plinka på mitt keyboard. Veckans Blogg kommer avslutas i kväll, vid nio. Har du inte anmält dig än kan du göra det här: http://eliseahlgrenolsson.bloggplatsen.se/2012/02/18/7363801-nu-ni/


Ligger i min säng och lyssnar på mysmusik. Tänker snart (Eheh, kanske inte snart...) sätta på mig kläder och mystofflor. Känner mig väldigt knaas idag, typ sådär knas man kan bli när man är riktigt buskär, för det är precis vad jag är. Hans namn finns i mitt huvud dag och natt, och varenda gång han skriver till mig får jag fjärilar i magen. Känner att ni inte alls vill veta detta, men det skiter jag fullständigt i :3 


Bjuder på bilden... PUSS,     

Av Elise Ahlgren Olsson - 18 februari 2012 23:37

Nu är det bara att kommentera om ni vill vara med och delta i Veckans blogg. Om man kommenterar detta inlägg med typ "Jag är med", eller något sådant, så har man chans att vinna länkning, att jag följer vinnarens blogg via Bloglovin och kommenterar vinnarbloggen minst en gång per dag. 


Denna tävling avslutas antingen söndagkväll (I morgon) eller måndagkväll. Det beror på hur många som visar intresse. 


Ha det bra,   

Av Elise Ahlgren Olsson - 18 februari 2012 19:27

Idag har jag varit megaduktig och städat mitt rum. Jag har damtorkat och möblerat om i en hylla, sen har jag damsugat och bäddat rent i min säng. Detta är väldigt olikt mig att göra självmant, egentligen så hatar jag att städa, men jag fick något ryck idag. Så snart är jag välförtjänt en skön kväll i soffan med godis och popcorn känner jag. (a'


Har snart lärt mig Hallelujah på piano, riktigt roligt att spela den faktiskt. Ihhhh. Imorgon ska jag nog inte hitta på något speciellt, en slappedag antagligen. Kanske går ut och går om det inte är dåligt väder, annars kommer jag nog kolla på lite filmer (Skräck eller Harry Potter ^^') Kanske läser lite. Lånade en bok på biblioteket igår som verkar sjukt bra, den heter Fallen Ängel. Har bara läst typ två kapitel, och hittills verkar den falla mig helt i smak. Någon som läst den?


Nu ska jag plonka lite till på pianot innan jag går ner och kollar på melodifestivalen. Kraaam,   

Av Elise Ahlgren Olsson - 18 februari 2012 13:50

 

Sitter och lyssnar på The Fray, tänker en massa och har gjort en ny header. Ganska tråkig blev den, men jag orkade inte ha kvar den andra. Snart ska jag byta om från den extremt sköna pjamaströjan till något vettigare. Kanske ett par übersköna tights och en stickad tröja. Låter lockande. Ska också sätta mig vid mitt lilla keyboard och fortsätta att lära mig One thing. Ha det,   

Av Elise Ahlgren Olsson - 18 februari 2012 09:58

Hallå i lingonskogen. Har insett att jag har lov nu, och alltså ska jag blogga mera! :D

Tänkte också börja med veckans blogg (Antagligen) I så fall kommer jag ha det varje lördag. För att bli veckans blogg kan man kommentera ett inlägg som jag gör på söndagen (Det kommer stå typ "Den som vill bli veckans blogg kommenterar detta inlägg") och sedan blogga helt enkelt. Den som har bloggat bäst (Behöver inte vara mest) "vinner". Då kommer jag följa bloggen via Bloglovin, kommer kommentera bloggen typ varje dag i en vecka och skriver en liten text om personen/bloggen (Oavsett om jag känner vinnaren eller inte). Tänkte att det blir lite kul sådär... Kanske... Vi får se om någon är intresserad. 


Idag ska jag inte göra så mycket. Kanske lära mig One Thing eller What Makes You Beautiful på piano, eller baka. Ja, baka hade varit mysigt. En god kladdkaka... Usch, vad jag blev sugen nu... Har ju lov denna veckan, så det kommer bli en massa kul. Rebecka kommer nog hit och sover här, har saknat våra sovaöver-kvällar/nätter. Har saknat henne över huvud taget. 


Nu ska jag gå och äta frulle, hörs senare. Puss,    (Ni kan ju kommentera om veckans blogg låter bra? :]) 

Av Elise Ahlgren Olsson - 17 februari 2012 07:00

Nu måste jag förklara mig lite här. 

Jag har tänkt blogga flera gånger, men har aldrig skrivit klart. Några gånger har det varit långa inlägg, några gånger korta. De har inte blivit färdigskrivna, för jag har helt enkelt inte orkat...


I går så hade vi NO-prov. Jag sög. Kommer få typ... Noll av 309853957423475629348. Det kom till och med saker vi inte gått igenom som inte stod i boken. Många grejer chansade jag på, så man får ju hoppas på det bästa... Efter skolan så stack jag och några andra till hemkunskapssalen för att baka pizza. Det blev en massa skratt. När vi var klara stack jag hem, och gjorde lite läxor och så, innan jag stack tillbaka till hkksalen för att kavla ut pizzorna och lägga på fyllning. När pizzorna var i ugnen gick vi och dukade och la våra grejer i klassrummet där vi skulle titta på film. Resten av klassen kom och vi åt pizza, dock blev där väldigt mycket över så idag på engelskan så blir det att äta pizza. När alla hade ätiti och så gick vi in i klassrummet där allt var fixat för att kolla på film. OFF TOPIC: Först skulle vi se filmen Sjätte sinnet. Tyvärr fanns den inte att hyra, så vi skulle se Hangover, men den fick vi inte kolla på av skolledningen. Den var tydligen för "vuxen". Men så kom Minna som räddaren i nöden. Hon hittade Sjätte sinnet hemma hos sig. 

Filmen var sjukt bra, dock lite läskig emellanåt. Och jag borde nog säga förlåt till Oliver och Ede, deras armar och händer blev lite... Tilltryckta. Men aja. När jag sen skulle gå hem var jag en aaaaaniiiing speedad... 


Nu så ska jag gå och fixa mig, annars kommer jag komma försent till skolan. Puss,   

Av Elise Ahlgren Olsson - 15 februari 2012 21:38

Prov. No-prov. Optik. Ögat. Döda mig. 

Idag har jag försökt ägna mig åt att sistaminutenplugga till ett NO-prov vi har imorgon. Dock har det inte gått så bra, och jag känner mig sjukt osäker. Mamma säger att jag kan det, men jag tror henne inte. Det är säkert sånt typisk mammasak att säga det. Jag kommer hata mig själv i all evighet om jag får mindre än hälften rätt på provet. Dock kommer jag definitivt inte bli nöjd om jag får hälften rätt. Jag skulle ig blivit nöjd med typ.. Tre fel. Men så är det om man sätter press på sig själv. 


Imorgon ska vi ha filmkväll med klassen. Jag är med i gruppen som ska baka pizza, så efter skolan blir det att gå till hemkunskapssalen och baka pizza deg och så. Sen blir det att gå hem till pappa (är hos mamma) tills det är dags att möta Sanna och Albana. Vi ska gå tillsammans till skolan sen, där vi äter pizza och tittar på film. Kommer bli myys.

Har även bestämt mig för att försöka göra en sak som jag inte kommer våga göra. Det är ett litet 'mission impossible' och sen kommer det bli 'mission failed'. Jotack, jag är väldans trött.


Tänkte klaga lite på dåliga vikarier. Jo, om man har vikarie så vill man ha en bra sån. Får man inte det så lär man sig ingeting. Sen kommer det ämnet vara superviktigt längre fram och synas i betygen och sånt, så har det gått dåligt bara för att man har en dålig vikarie. DISS PÅ DÅLIGA VIKARIER.


Nu ska jag hoppa till sängs. Kindkyss,  

Av Elise Ahlgren Olsson - 14 februari 2012 18:11

Lite dålig uppdatering här va? Men igår var jag inte inne på datorn alls när jag var hemma faktsikt. Efter skolan stack jag med Clara och Amanda till mossen och åkte skridskor. Sjukt kul. Sedan fick jag typ springa till bussen så jag kunde åka till dansen. Den var som vanligt underbar. Älskar verkligen dans. Sedan åkte jag hem till mamma, där jag knappt gjorde något alls. Vid nio/tio hoppade jag i sängs, dock var jag ändå sjukt trött i morse. Är verkligen sjukt less på att vara så trött hela tiden på morgonen. Jag får alltid stressa till bussen, och sedan är man helt speedad ett tag, tills man blir trött igen och nästan somnar på bussen. Men det är väl bara att bita ihop och försöka lägga sig ännu tidigare. 

Idag så var det sjukt ballt i skolan. Först hade vi musik, som, som vanligt, var sjukt kul. Jag spelar trummor, som är väldigt givande. Hade jag spelat keyboard eller gitarr hade jag inte lärt mig något eftersom att jag tyckar att det är sjukt lätt. Nu får jag jobba med att få in fillen på rätt ställen. (Typ kachong kaschong, som min musiklärare envisas med att kalla ett av fillen...) Efter musiken hade vi gympa, ganska tråkigt, men ändå helt okej. På 15 minuter bytade jag snabbt och och duschade för att sedan skynda mig till hemkunskapen. Vi gjorde fisk (som bara bestod av ben, i princip) Men hemkunskap är alltid kul, älskar att laga mat. Efter hemkunskapen hade vi lunch, men jag var inte hungrig så jag stannade kvar i en korridor utanför vårt klassrum. När några killar hade ätit klart frågade dom om jag ville vara med på snöbollskrig (Duuh, jag sa typ enbart ja för att det var balla killar. Hatade snöbollskrig... Ja, hatade) Jag både mulades och blev mulad, och när det var dags att gå in så var jag gaaaanska blöt om man säger så. Mitt smink hade runnit, tpy tre centimeter ner på kinderna, och mitt hår såg ut som om jag hade duschat det. Dock kröp hämnden i mina fingrar, och redan nästa rast (Som var typ.. Tio min) mulade jag ännu fler folk och fick ännu fler mulningar. Vi hade No som sista lektion (No suger, i alla fall när man har det med Dag. Urdålig vikarie) Efter skolan var jag fortfarande revanschsugen. Jag fick flera fullträffar (Kände att jag var väldigt duktig denna gång...) Och nu har jag ändrat uppfattning helt om snöbollskrig. I morgon blir det att ha vattenfast mascara och varma kläder!


När jag kom hem hade mamma fixat det myys, och när Sofie kom åt vi underbart god paj (Med ost, fetaos, oliver, tomater o.s.v) Jag fick ett par jättesöta "inneskor". De har typ moccasinsula, men ser ut som tjocka strumpor och är alldeles lurviga innuti. Sen fick jag choklad och lott också! (Y)


Nu ska jag typ... Duscha, läsa lite NO och sen sova, tror jag. Är så sjukt trött, och det vore inte fel att somna klockan åtta...


Massvis av Alla Hjärtans-dag kramar på er, puss   

Presentation


Cool brud på 16 vintrar. Thats all I have to say.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Blogkeen

Blogkeen

eliseahlgrenolsson

Bloglovin


Ovido - Quiz & Flashcards