eliseahlgrenolsson

Alla inlägg den 16 januari 2012

Av Elise Ahlgren Olsson - 16 januari 2012 22:30

Modellande. Undrar vad som gör det så intressant... Jag förstår inte föräldrar som vill att deras barn ska bli modeller, när barnen är ca 7 år. 

Jag tittade på det nya programmet 'Mammor och minimodeller'. Det var ganska konstigt, om man kan säga så. En av barnen där, hon var nog 8 år, blev pushad, och pushad och pushad. Visst, det kan väl vara bra att bli det, men till en viss gräns. När ens mamma vill att man ska ha MVG i alla ämnen, kunna sjunga, rida bra och bli supermodell kanske man ska ta och tänka om. Barnet började till och med gråta för att hennes mamma tjatade och skrek på henne. Rätt åt mamman! 

Ett av barnen hade fått sina ben rakade för första gången när hon var runt 6. Sinnessjukt! Jag fattar inte, enligt mig så tycker jag att den åldern var den roligaste delen av min uppväxt (Amen hej, nu låter jag lite vuxen här...) Man kunde verkligen vara sig själv och behövde inte tänka att man skulle passa in och sånt. Men i programmet så lärde vissa av föräldrarna sina barn att vara 'vuxna'. En åtta/nioåring blev påsatt smink och höll på att kasta med håret och posa med läpparna. Lite överdrivet. Mamman tyckte dock att "Hon gör det på eget bevåg. Jag har inte sagt till henne att göra det" Nänä, skitsnack om du frågar mig...


Skolan idag var helt okej. Ganska mycket läxor, men det går ju det med. Bara man är koncentrerad och verkligen fokuserar så går det mesta. Det bli att gå upp ganska tidigt imorgon, eftersom att jag måste ta bussen klockan sju (döda mig, döda mig och döda mig...) Snark, jag kommer nog vara totalt död imorgonkväll. Tror att jag ska hoppa i säng, och förhoppningsvis somna relativt snabbt, annars är jag fullständigt död... 


Förövrigt håller jag på att fibbla lite med musiken. Jag håller på med lite olika covers (What makes you beautiful, Pray och en Mashup med lite Bieber-låtar) Antagligen så kommer någon/några av coversarna upp på Yt och då länkar jag dom såklart här!


Tycker att ni är lite tråkiga, mina läsare. Jag vet ju att ni finns där, det ser jag på statistiken, men ni kommenterar nästan aldrig... Om ni tycker att jag skriver tråkigt, borde skriva oftare eller vad det nu är ni inte tycker om (eller tycker om) får ni gärna skriva det, så ska jag bättra mig. Jag lovar.


Tänkte kanske börja ha lite tävlingar och länkbyten, bara för att få det lite roligare. Så vad säger ni? Alla som är intresserade av ett länkbyte kan kommentera så fixar vi det! 


Puss,   

Presentation


Cool brud på 16 vintrar. Thats all I have to say.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Blogkeen

Blogkeen

eliseahlgrenolsson

Bloglovin


Ovido - Quiz & Flashcards