eliseahlgrenolsson

Alla inlägg den 25 december 2011

Av Elise Ahlgren Olsson - 25 december 2011 00:08

Hihi, jag har verkligen haft den  bästa julhelgen (bortsett från att jag inte kunnat blogga då va) Men ändå. Först, på lillejulafton, så var jag hos pappa. Vi bakade julgodis och lite så på förmiddagen, sen på eftermiddagen gick vi till en av våra grannar och drack glögg (inte jag, jag gillar inte glögg D: ) Sen gick vi hem, och öppnade juklappar ( OMG )

Sen åt vi mat ( Inte julmat, lax. GOOTT! ) Sen åt vi godis och tittade på Grinchen, som varade i typ ett år. Efter det gick jag och la mig, och sov gott. På julaftonsmorgonen vaknade jag ganska tidigt, av att min lillasyster lekte med sitt dockhus. ( Jag vet, konstigt sätt att vakna på, men never mind ) Då gick jag och hämtade iPaden och kollade på sista avsnittet av jukalendern. Den var bara för gullig, jag dog typ x_x Efter det gick jag ner, vi åt frukost, jag gick upp och städade, och fixade mig lite. Sedan bar det av till mamma. Väl hos mamma fixade jag mig ytterligare, eftersom att vi skulle till mormor och morfar. vi åkte dit, kollade på Kalle och sedan satte vi oss ner för att äta. 

Jag kan ju direkt säga till er att jag inte tycker om julbord. Man måste sitta kvar vi bordet, leendes, fastän man helst skulle satt sig ner i soffan, med en bra bok, och stänga öronen. Men nej, nu måste man istället sitta där och konversera artigt. Sedan måste man ju äta också. Eller måste och måste. Har man en mormor som trugar måste man äta mycket. Och jag förstår inte vitsen med att äta från två tallrikar. Jo, man ska inte blanda sillen med det andra. Men vad gör det? Varför kan man inte lika gäran äta från samma tallrik? Snart iförs det väl att man ska äta med flera olika gafflar under en vanlig middag med familjen. Nu kom vi av ämnet, tillbaka till min julhelg. 

Vi åt då mat. Min lillasyster är otroligt otålig, hon gick omkring och sa att vi skulle äta klart så vi kunde öppna julklapparna snart. Sagt och gjort. Snabbt undan med maten och alla var placerade i soffan. Linn fick vara tomte, med hjälp av Sofie. När alla julklappar var utdelade började det mest spännande, öppningen. 

Jag hade iochförsig redan öppnat julklappar, hos pappa. Mer om vad jag fick senare.

Ja, alla paket öppnades och tillslut fanns där bara paketpapper och en massa fina saker. 

Såklart skulle mormor truga oss ännu mer, på bordet severades nu gröt och saftsås ( usch, gröt D: ) Ännu ett leende klistrades på. Egentligen så var det nog inga falska leenden. Jag log, jag var glad. Allt var perfekt. 

Ännu en 'måltid' serverades. Kakor. Alltid dessa kakor. Jag åt en pepperkaka ( (Y) ), Bara för att mormor trugade...

Klockan halv elva drog vi hem, och ja, sen dess har jag inte gjort så mycket. Pysslat lite med mina juklpappar och kollat på Vampire diaries. Okej, avslöjarN^. Jag fick både säsong 1 & 2 av Vampire Diaries. Detta fick jag också:

gitarr, plektrum, capoklämma, gitarrställ, üpergullig mössa, klänning, adidasväska, adidas tjocketröja, JUSTIN BIEBER PLANCH<33333, JUSTIN BIEBERS BOK!<33333, presentkort på nova, benvärmare, strumpor, läppglans (min lillasyster köpte till mig ^^'), stooooor tekopp, nagelfix, datorplatta, toffifee,  och uhm, jag tror att det var allt ^^'


Bilder kommer kanske imorgon, på det finaste. Strumpor känns lite meningslöst att lögga upp bild på, men Bieber sakerna och gitarren känns som om det har lite mer tyngd än ett par strumpor... XD


Hoppas verkligen att ni har haft en underbar julafton. Puss,  


                                                                    JagÄlskarDig 

Presentation


Cool brud på 16 vintrar. Thats all I have to say.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Blogkeen

Blogkeen

eliseahlgrenolsson

Bloglovin


Ovido - Quiz & Flashcards