eliseahlgrenolsson

Alla inlägg den 4 december 2011

Av Elise Ahlgren Olsson - 4 december 2011 20:49

^

Den där pojken, jag avgudar honom. Han är stark, han vet att det finns folk osm älskar honom, som skulle bli förkrossade om han försvann...


Behövde bara skriva av mig, Ni behöver inte läsa.


När jag tittade på denna video rann tårarna ner för mina kinder. Jag tittade på den om och om igen, men kunde fortfarande inte sätta fingret på vad det var som berörde mig så mycket. Var det att han mådde så dåligt, eller att jag har mått dåligt själv, och vet hur han känner sig? När allt bara är skit, och man inte finner någon utväg. När man bara vill falla ner i mörkret och skita i allt och alla. När man skär sig för att inte känna smärtan i hjärtat. Istället för att ha psykisk smärta så får man fysisk. Men detta hjälper bara ett litet tag, sedan blir allt värre igen...

Hur kan någon vilja en person så mycket smärta? Det hela har ju hållit på i flera år. Pojken i säg är väldigt söt, så personerna kan inte mobba han för hans utseende. Han verkar vara en otroligt schyst kille också. Så varför, VARFÖR gör dom det? Hur kan dom ens orka hålla på? 

De som mobbar har inte alltid en anledning. De tar en person och sen börjar de. Det kan vara utfrysning, våld (såsom sparkar och knuffar) och fula ord. Inget, INGET av detta tycker jag är det minsta nödvändigt. Om det är något man inte tycker om med en person kan man hålla det för sig själv, inte ta ut det över personen. 

Vissa är stolta över att de är mobbare, de tänker inte de minsta på hur den utsatte känner. De tänker inte på något mer än sin status. Mobbarens kompisar i sin tur kanske inte vågar säga emot. Det är fel, man ska våga stå upp och säga vad man tycker. Det är inte alltid lätt, men man hjälper ofta personer i sitt umgänge att må bättre.

För denne pojken, Jonah, hade det lika väl kunnat sluta med att han inte orkade mer, så att han begår självmord. Men han vet att det alltid, ALLTID finns många anledningar till att stanna kvar. Han är stark. Alla som mår dåligt måste tänka på det. Det finns alltid någon som skulle bli förkrossad om man försvann. Det finns alltid någon som älskar dig, hur mycket det än inte känns så. Det fick jag veta. Vänner, familj, de finns alltid där. Oavsett om man har en vän, eller tio. De finns alltid där. 

TILL ALLA SOM MÅR DÅLIGT, var stark. Det kommer bli bättre, jag lovar!

Presentation


Cool brud på 16 vintrar. Thats all I have to say.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Blogkeen

Blogkeen

eliseahlgrenolsson

Bloglovin


Ovido - Quiz & Flashcards