eliseahlgrenolsson

Alla inlägg den 7 mars 2012

Av Elise Ahlgren Olsson - 7 mars 2012 15:01

Denna video är väldigt omskakande. Den får mig att tänka. Den får mig att vilja hjälpa till. Den får mig att vilja förändra så många saker. Har ni inte sett den, tycker jag starkt att ni ska se den. Ni hittar den HÄR! Kolla på den, och se själva. Se hur mycket ni blir berörda, hur mycket NI vill hjälpa till.

Det minsta jag kan göra är att be lärarna visa den. Be dem att kolla på den, och sedan visa den i klassen. Eller ja, visa den i andra klasser också. Detta berör oss också. Får vi inte stopp på Joseph Kony (Kony är ledare för en grupp rebeller. Gruppen heter Lord's Resistance Army, LRA. De vill att Uganda ha en regering som ska vara baserad på Biblen och Tio Guds ord. Han tar till fånga barn i sin arme, han kidnappar dem, våldtar dem, dödar dem. Han helt enkelt försöker få unga barn att döda sin familj och en massa andra människor. I 26 år har han hållt på, och har inte blivit stoppad. Många människor vet inte vem han är, och han har inte fått alls mycket uppmärksamhet i de övriga länderna runt om i världen.) vet man inte hur långt han kommer att gå. Jag själv blir väldigt berörd av detta, och hoppas innerligt att det inte bara är jag som vill få stopp på honom. För att visa mitt stöd lägger jag upp detta på min blogg, så att andra ska ha chansen att se det och vilja hjälpa till. Man behöver inte göra mycket. Det räcker med att kolla och sprida videon. Att få Joseph Kony känd och fast.

Presentation


Cool brud på 16 vintrar. Thats all I have to say.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Blogkeen

Blogkeen

eliseahlgrenolsson

Bloglovin


Ovido - Quiz & Flashcards