eliseahlgrenolsson

Alla inlägg den 3 mars 2012

Av Elise Ahlgren Olsson - 3 mars 2012 22:45

Sitter i min säng, invirad i mitt tjocktäcke. Har riktigt ont i huvudet, antagligen beroende på trötthet. 


Dagen idag började med att jag skulle ut och jogga med Albana. Det slutade med att vi gick i ungefär en och en halv timme och bara snackade. Det var så otroligt fint väder, och vi hade en massa saker att snacka om. Det var extremt mysigt. 

När jag kom hem hoppade jag in i badet, för att sedan snabbt sätta på mig varma kläder och hoppa in i bilen, som bar av mod Barsebäck och Järavallen (Järavallen är typ en "skog") Där hade vi (jag, pappa, Tina, Axel och Ebba) picknick bland en massa träd, som visade sig vara väldigt bra att klättra i. Jag, som en gång varit en riktig klätterapa, kunde lätt ta mig upp till toppen av många av dessa träd. Efter mycket klättring och skratt, pickninckade vi på underbart god kladdkaka och saft. En riktigt underbar eftermiddag. 

När jag var hemma begav jag mig till Minna. Vi sjöng singstar och knäppte en massa bilder. Ska nog träffa henne imorgon en sväng också, eftersom att det inte är "byta-söndag" denna söndagen. 


Nu ska jag tvätta bort mitt smink, och sen ska jag läsa lite (kanske) Annars, lyssnar jag på lite sovamusik och sover... Hihihi, sov sött,   

Av Elise Ahlgren Olsson - 3 mars 2012 10:31

Men jotack. Jag känner att varje skolvecka blir jag dålig på att blogga. Som på lovet bloggade jag flera gånger per dag, nu bloggar jag inte alls. Har verkligen ingen inspiration på vardagarna. Dom är ganska plana. Jag gör inte mycket mer än att gå upp, gå till skolan, komma hem, plugga, umgås med familjen, (vara med någon kompis), bada av min stress, träna, sova. Det finns inte en chans att jag skulle kunna smälla in lite bloggning nu. Då hade det blivit händelselösa och plana inlägg, och det är inte så jag vill att min blogg ska vara. Därför väntar jag hellre att blogga tills jag har något att blogga om. Och ni osm kollar in här varje dag för att se om jag har varit en duktig flicka; Det uppskattas, verkligen! Det är sånt som får mig att fortsätta blogga och inte lägga ner helt och hållet. Även små kommentarer pushar mig. Ni är underbara!


Somsagt, skolan har varit ganska händelselös. Dock har jag insett att jag gillar en viss pojke väldigt mycket. (I don´t fall inlove with the wrong guys. For me, they're totaly right!) Han finns i mitt huvud hela tiden, och varje gång någon säger hans namn pirrar det i magen. Ohyes, Elise goes crazy. Nejmen, han är underbar på alla sätt och vis, många tycker dock inte att han förtjänar mig, men det är nog jag som inte förtjänar honom. 

Idag har jag inte något speciellt inplanerat. Blir nog att städa lite (Nej, jag är inte sjuk, mitt rum ser bara ut som ett bombnedslag) och sen gå ut och springa. Jag ska börja med ett hälsosammare liv från och med denna veckan. Med det ska jag gå ut och springa varje till varannan dag, och göra mer armhävningar och situps. Sen ska jag äta nyttigt också, och inte, absolut inte, äta godis på vardagar (inte för att det händer alls ofta, men ibland. Nu ska det vara strängt förbjudet) Detta ska jag klara i minst en månad. Vissa dagar kanske jag går ut och går/joggar innan skolan (när det blir lite varmare) Då kommer jag vara mycket mer piggare, och det behövs verkligen. Nog om det. Efter jag har varit ute och sprungit ska jag nog till stadsbiblioteket. Min bonusmamma och lillasyster ska dit, och då kan jag lika gärna hänga med (Yes, jag är obsessed av böcker i alla dess former) Inte minst ska jag lämna tillbaka en underbar bok, jag ska nog låna någon annan också, om jag inte läser Boktjuven som jag redan har hemma. 


Ehm, ja... Vi får väl se om jag bloggar mer idag, kanske, kanske inte. Om inte, så önskar jag er en bra lördag. Puss,   

Presentation


Cool brud på 16 vintrar. Thats all I have to say.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Blogkeen

Blogkeen

eliseahlgrenolsson

Bloglovin


Ovido - Quiz & Flashcards