eliseahlgrenolsson

Alla inlägg den 24 september 2011

Av Elise Ahlgren Olsson - 24 september 2011 21:59

Ja, faktiskt så är jag trött. Men när jag kommer lägga mig ner i sängen kommer jag bli überspeedad och jag har ingen bok jag kan läsa. Världen går under...

Av Elise Ahlgren Olsson - 24 september 2011 20:58

Alldeles nyss så var jag ute. Jag gick ett varv runt kvarteret. Utan skor enbart iklädd en ärmlös klänning. Och jag frös inte....


Jag har kommit på en sak. Man måste springa snabbare när det är mörkt ute. Förutsatt att man är mörkrädd då. Jag ville testa det. Jag skulle se om jag kunde springa 3 km på snabbare än 12 min, men jag fick inte för pappa...


Nu sitter jag här och har allmänt tråkigt, småbloggar lite sådär. I bakrunden hör jag Lars Winnerbäcks underbara röst. Bredvid mig har jag en kopp med te. I mitt huvud har jag massor av tankar. I mitt hjärta känner jag en längtan.



Jupp, jag är smått galen, men det gör väl bara livet roligare. Eller?   

Av Elise Ahlgren Olsson - 24 september 2011 15:41

När bilen stannade utanför barnhemmet såg Izelin massa pojkar och flickor som stod och stirrade rakt ut i luften. Dom såg taniga och rädda ut. Antagligen hade de inte duschat på ett tag heller. 

Med en djup suck tog hon ett steg ur bilen och kastade en blick mot huset.

Det var ett stort hus som låg högt upp på en kulle. Hon trodde att det nog varit rött från början men färgen hade flagnat och det gråbruna träet blottades. 

De flesta fönsterrutorna hade krossats och bara få av dom hade ersatts med slarvigt ditsatta playwoodskivor. 

Verandan såg skranglig ut. Det vida staketet som omringade den såg murken ut.

Izelin tänkte att den förmodligen skulle gå sönder om hon tog ett steg upp på den. 

-Välkommen, välkommen!, sa en lärarinna med en ton som Izelin uppfattade som spelad vänlighet. Du ska få följa med Alice Kliff till hennes rum. Hon visar dig vägen. Seså, skynda på nu, jag ska leta upp en skoluniform till dig så länge. Du kan inte se ut sådär! Lärarinnan, som förövrigt kallades mrs.Withe, kollade med avsky på Izelins jeans och munkjacka. 

Izelin undrade vem som var Alice. Kanske den långa, smala med rådjursögon? Eller en av de flickorna som försökte se kaxiga ut, som hela tiden himlade med ögonen?


 

Detta är Izelin hade jag tänk c:


Av Elise Ahlgren Olsson - 24 september 2011 15:32

People change & love will die. You're never good enough & you don't know why. Time passes & things go wrong, but just remember life goes on.

 
Av Elise Ahlgren Olsson - 24 september 2011 10:28

                         

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Cool brud på 16 vintrar. Thats all I have to say.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26 27
28
29 30
<<<
September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Blogkeen

Blogkeen

eliseahlgrenolsson

Bloglovin


Ovido - Quiz & Flashcards